Studio Stardust op Etsy

strategische sessie plannen

MerkStrategie & Branding

Een stevig fundament door een sterk staaltje brand building

Beginnen bij het begin, een merkstrategie om mee te knallen

Het begin, dat ben jij, want jij kent je bedrijf als geen ander, dus ieder project, groot of klein begint met een gesprek over jou, over je bedrijf, je missie en je doelen, en waar nodig zoeken we uit wat deze zijn. We kijken naar welke boodschap je uit wil dragen. Samen bekijken wen hoe we je bedrijf naar een hoger level kunnen tillen en een merk kunnen creëren. Deze merkstrategie is het fundament waar alle volgende stappen op gebaseerd worden.

Maar wat is een merkstrategie nu precies?

Een merkstrategie bepaalt de invulling en de koers van je merk. Groot voordeel hiervan is dat je hiermee ook de merkbeleving kunt sturen. Het is de basis van alles wat je doet en communiceert. In de strategie wordt gekeken naar de emotionele en functionele eigenschappen van je bedrijf.

De merkstrategie bestaat uit 3 stappen: De identiteit: Wie is je bedrijf, wat is de missie en visie, wat zijn de kernwaarden? Welke persoonskenmerken zou je merk hebben als het een persoon zou zijn? We leren je merk door en door kennen.

Vervolgens wordt gekeken naar de positionering: de concurrentie, doelgroepen en de markt, wie zijn ze, waar zitten de openingen en welke plek kan je bedrijf hierin nemen?

In de laatste stap wordt het plan gemaakt en kijken we naar welke stappen (nog) moeten worden genomen om je merk zo sterk mogelijk te maken.

Ook als je al een goed kloppende merkstrategie of positionering hebt kunnen we samen kijken naar concepten die binnen deze strategie ontwikkeld kunnen worden. Op een manier dat ze naadloos bij je merk aansluiten óf juist op zich zelf staand zijn.

Uiteindelijk werken we toe naar een merkstrategie of concept toe dat bij jou en je bedrijf past en we creëeren een concept dat de basis is voor een visuele uiting.  

Van merkstrategie naar branding

Wat is branding? Kort gezegd: het bouwen van een merk, de zogenaamde identity. Door middel van het omzetten van de kernwaarden en de persoonlijkheid van het merk naar een visueel beeld, denk aan een logo en huisstijl. Deze vertegenwoordigen het merk, jóuw merk.

Nadat we je merkstrategie hebben ontwikkeld hebben we alle handvatten voor je branding.

Wat is het belang van branding?

Branding kan je bedrijf maken of breken, dat komt vooral omdat een goede branding zorgt voor herkenbaarheid, de uitstraling bepaald en de visie uitdraagt. Bij het bepalen van je branding en identity wordt er gekeken naar je bedrijf, maar ook naar je (gewenste) doelgroep.

De branding en identity is heel persoonlijk, maar een veel gemaakte fout is dat er te veel vanuit de persoonlijkheid van jou of je bedrijf wordt gewerkt en de doelgroep volledig wordt vergeten.

De sleutel tot een goede branding en identity is dan ook de balans tussen deze twee factoren. Je doelgroep aanspreken zonder jezelf uit het oog te verliezen. Dit zorgt voor geloofwaardigheid, betrouwbaarheid en creëert een uitstraling die je doelgroep aanspreekt.

De uiteindelijke huisstijl sluit naadloos aan bij zowel jou als bij je doelgroep en de kernwaarden van je bedrijf.

Zin om te beginnen? Plan een strategiesessie:

Yes dat wil ik!
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google

ETSY POSTERS

strategiesessie inplannen