strategiesessie inplannen

REBRANDING: IS JOUW MERK TOE AAN EEN UPGRADE?

Voor een onderneming die klaar is voor de toekomst

Ben ik toe aan een rebranding?

Een rebranding, ook wel herpositionering is een cruciale stap in de evolutie van elk bedrijf. Het biedt de mogelijkheid om de uitstraling van jouw onderneming volledig te vernieuwen en aan te passen aan de veranderende behoeften en verwachtingen van de markt. Door middel van herpositionering wordt de essentie van jouw bedrijf vertaald naar een nieuwe en frisse look, waardoor het volledig in lijn ligt met de huidige trends en ontwikkelingen.

Als je merkt dat de identiteit van jouw bedrijf niet langer overeenkomt met wat je doet of wie je wilt zijn, dan is het tijd voor verandering. Een rebranding kan de perfecte oplossing zijn om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen en de concurrentie voor te blijven. Door te investeren in een rebranding geef je jouw bedrijf een geheel nieuwe identiteit, die de aandacht trekt van potentiële klanten en je bestaande klanten opnieuw inspireert en betrekt bij jouw onderneming. Kortom, een rebranding is een krachtig instrument om jouw bedrijf te laten groeien en te laten bloeien.

herken je jezelf in de volgende punten? Dan kan een Rebranding een goede stap zijn.

  • Je hebt al jaren dezelfde huisstijl.

  • De uitstraling van je onderneming past niet meer bij wat je doet.

  • Je bedrijf neemt een nieuwe/andere positie in in de markt.

  • Je gaat fuseren of ondergaat een naamsverandering.

Dat heb ik nodig

Strategiesessie plannen

Waar bestaat een branding traject uit?

Waar bestaat een rebranding traject uit?
Vaak wordt gedacht dat een rebranding een ‘simpelere’ versie is van een gewoon branding traject. Niets is minder waar, juist omdat je bedrijf al een reputatie opgebouwd heeft en een klantenkring vergaard heeft, is een rebranding net een stukje ingewikkelder.
Onderzoeksfase:
De onderzoeksfase bestaat uit een aantal verschillende sessies, zodat van alle betrokken partijen duidelijk is hoe ze jouw merk zien:


– Strategische Sessies
Sessies waarin we onderzoeken wie je bent, waar je bedrijf voor staat en wat je missie is, en doen we een interne analyse door middel van het interviewen van een aantal werknemers.

– Uitgebreid doelgroeponderzoek

Vanuit de strategische sessie gaan we onderzoeken wie je doelgroep is en gaan met hen in gesprek.

– Uitgebreide concurrentieanalyse
Hierbij zoeken we uit of je concurrentie hetzelfde is gebleven, en waar zij momenteel staan, en wat jouw bedrijf ten opzichte daarvan bijzonder maakt.

– Uitgewerkte merkstrategie en moodboard

De onderzoeksfase wordt uitgewerkt tot een merkstrategie en visueel gemaakt in een moodboard waarin de sfeer van je bedrijf terugkomt.

Designfase

– Logo ontwerp + correctierondes
De sfeer van je moodboard zet ik om in 2 logovoorstellen, jij kiest welke richting je het meest aanspreekt en in 2 rondes werken we deze uit tot een logo dat naadloos bij de kernwaarden van je bedrijf aansluit.

– Extra uitwerkingen

Bijvoorbeeld visitekaartjes, social templates, flyers, bestickering of verpakkingen.

– Brandboek

Het brandboek is eigenlijk het naslagwerk rondom je merk. Hierin vind je alles over je visuele stijl en hoe de elementen te gebruiken.

Je hebt al een rebranding vanaf €1199-, ex btw.

Het Brand Building proces

Fase 1: onderzoeksfase

Stap 1:
Strategische sessie:
hierin leer ik je bedrijf kennen, onderzoeken we wat je bedrijf uniek maakt en hoe je jezelf wil profileren.

Stap 2:
Het omzetten van de informatie en strategische sessie in een merkanalyse en een uitgebreide concurrentieanalyse en doelgroepen onderzoek.
Vanuit deze merkanalyse ontwikkel ik het moodboard.

Fase 2: Designfase

Stap 1:
Na goedkeuring van het moodboard ontwikkel ik twee (logo) concepten.

Stap 2:
Jij maakt een keuze welke van de concepten je het meest aanspreekt
en na een gesprek over je voorkeuren werk ik deze verder uit.

Stap 3:
Het definitieve logo wordt verder uitgewerkt tot het gewenste resultaat.

Fase 3: Afronding en implementatie


Ik zorg ervoor dat alle elementen tot op de laatste details kloppen, zodat je ze zonder problemen kunt gebruiken.
Daarnaast ontvang je een huisstijlhandboek zodat je altijd weet hoe je de verschillende elementen in kunt zetten.

Case Study:

Veelgestelde vragen

Waar moet ik aan denken bij branding en een merkstrategie?
Een merkstrategie bepaalt de ‘koers’ van je merk, wie je bent, waar je voor staat, voor wie je doet wat je doet en hoe je dat uitstraalt naar een klant. Met je branding maken we je merkstrategie visueel, in een huisstijl bijvoorbeeld.
Lees meer

Welk traject past het best bij me, branding of rebranding?
Welk traject het beste bij je past hangt af van een aantal factoren:
Of je al een branding hebt, hoe lang je al dezelfde branding hebt en hoe groot je reputatie is. In een eerste gratis strategiesessie kunnen we bespreken welk traject het beste bij je past.
Plan gratis strategiesessie

Hoe lang duurt een brandingtraject?
Hoe lang een traject precies duurt is afhankelijk van verschillende factoren, maar de meeste trajecten duren 6-10 weken. We maken altijd een planning waarin we meetings alvast vastleggen, zo is altijd transparant wanneer je wat kunt verwachten.

Hoe werkt de betaling?
Bij een brandingtraject doe je een aanbetaling van 20% en de rest na afronding van het eindproduct. Over betaling in termijnen kan altijd gesproken worden.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Strategiesessie inplannen