strategische sessie aanvragen

Rebranding

Voor een onderneming die klaar is voor de toekomst

Ben ik toe aan een rebranding?

Een rebranding, ook wel herpositionering zorgt ervoor dat de uitstraling van je bedrijf weer helemaal aansluit bij dat wat je doet.

Als je je in een van de volgende punten herkent kan een rebranding de gouden zet zijn die je bedrijf naar een volgend level tilt:

  • Je hebt al jaren dezelfde huisstijl

  • De uitstraling van je onderneming past niet meer bij wat je doet.

  • Je bedrijf neemt een nieuwe/andere positie in in de markt

  • Je gaat fuseren of ondergaat een naamsverandering

Help me verder!

Neem contact op

Waar bestaat een rebranding traject uit?

Strategische sessies
Sessies waarin we onderzoeken wie je bent, waar je bedrijf voor staat en wat je missie is.

Uitgebreid doelgroeponderzoek
Vanuit de strategische sessie gaan we onderzoeken wie je doelgroep is en gaan met hen in gesprek.

Uitgebreide concurrentieanalyse
Hierbij zoeken we uit of je concurrentie hetzelfde is gebleven, en waar zij momenteel staan, en wat jouw bedrijf ten opzichte daarvan bijzonder maakt.

Uitgewerkte merkstrategie en moodboard
De onderzoeksfase wordt uitgewerkt tot een merkstrategie en visueel gemaakt in een moodboard waarin de sfeer van je bedrijf terugkomt.

Logo ontwerp + 2 correctierondes
De sfeer van je moodboard zet ik om in 2 logovoorstellen, jij kiest welke richting je het meest aanspreekt en in 2 rondes werken we deze uit tot een logo dat naadloos bij de kernwaarden van je bedrijf aansluit.
 

2 extra uitwerkingen
Bijvoorbeeld een visitekaartje, social templates of flyers

Brandboek
Het brandboek is eigenlijk het naslagwerk rondom je merk. Hierin vind je alles over je visuele stijl en hoe de elementen te gebruiken.

Het Proces

Fase 1: onderzoeksfase

Stap 1:
Strategische sessie:

hierin leer ik je bedrijf kennen, onderzoeken we wat je bedrijf uniek maakt en hoe je jezelf wil profileren.

Stap 2:

Het omzetten van de informatie en strategische sessie in een merkanalyse en een uitgebreide concurrentieanalyse en doelgroepen onderzoek.
Vanuit deze merkanalyse ontwikkel ik het moodboard.

Fase 2: Designfase

Stap 1:
Na goedkeuring van het moodboard ontwikkel ik 2 (logo) concepten

stap 2:
Jij maakt een keuze welke van de concepten je het meest aanspreekt
en na een gesprek over je voorkeuren werk ik deze verder uit

stap 3:
Het definitieve logo wordt verder uitgewerkt tot de gekozen uitwerkingen.

Fase 3: Afronding en implementatie
Ik zorg ervoor dat alle elementen tot op de laatste details kloppen zijn zodat je ze zonder problemen kunt gebruiken.
Daarnaast ontvang je een huisstijlhandboek zodat je altijd weet hoe je de verschillende elementen in kunt zetten.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
strategiesessie inplannen