REBRANDING: Het is tijd voor een 2.0 versie van je merk

Wanneer je wel wat extra stardust kunt gebruiken

Jij bent gegroeid: nu je branding nog

Ondernemen is groeien, niet alleen in financiële zin, maar ook zeker als persoon, als bedrijf, als merk.. De branding? die vergeten we vaak. Herkenbaar? Dan is het duidelijk tijd voor een rebranding!
 

Mocht je nu denken: oh met een nieuw logo is die rebranding er wel:

Dan moet ik je toch even teleurstellen, want dat doen we hier toch net even anders 😉    

Voor we aan het tekenen en ontwerpen beginnen nemen we eerst je bedrijf eens goed onder de loep. Hoe zit het met je doelgroep, spreek je die nog aan? Wie ben jij nu eigenlijk, wat is er allemaal veranderd. Vervolgens bekijken we ook nog eens heel goed de markt waarin je zit.
Net zo lang tot je strategisch weer helemaal up to date bent.

 
 

 

Good looking én toekomstbestendig

Pas als we alle ins- en outs kennen van je bedrijf en de markt gaan we aan de slag met de visuele rebranding. Natuurlijk bevat dat een logo, typografie en kleurenpalet maar ook alle overige elementen die je nodig hebt voorzien we van de nieuwe rebranding. Van Social templates tot visitekaartjes tot folders, je kunt het zo gek niet bedenken.

 

We doen er alles aan zodat de 2.0 versie van je merk in no time in ieders geheugen zit.

rebranding - bent viscaal

 

 

Benieuwd naar onze rebranding cases?

Waarom heb ik een rebranding nodig?

Er zijn meerdere redenen voor een rebranding,

1. De markt verandert: hoe blijf je relevant?

Markttrends, consumentenvoorkeuren en technologieën veranderen voortdurend. Als je merk niet meegaat met deze veranderingen, loop je het risico irrelevant te worden. Rebranding stelt je in staat om je merk aan te passen aan de nieuwste ontwikkelingen en je relevantie te behouden.

2. Ik ben gegroeid, maar mijn branding niet

Naarmate een bedrijf zich ontwikkelt, veranderen ook de visie, missie en waarden. Deze evolutie kan leiden tot een kloof tussen de huidige staat van het merk en de werkelijke identiteit en richting van het bedrijf. Rebranding helpt deze kloof te overbruggen door de branding af te stemmen op de gegroeide identiteit en aspiraties van het bedrijf, waardoor het relevanter en aantrekkelijker wordt voor de huidige doelgroep en markt.

3. Verbeter je merkimago

Als je merk geassocieerd wordt met verouderde of negatieve elementen, kan rebranding een nieuw hoofdstuk openen. Het biedt de mogelijkheid om je merkimago te herstellen en opnieuw op te bouwen, zodat het beter aansluit bij je huidige waarden en positionering.

4. Je écht onderscheiden van je concurrentie

Een unieke en onderscheidende merkidentiteit kan je onderscheiden van je concurrenten. Vernieuwing geeft je de kans om je eigen stempel te drukken op de markt en te laten zien wat je anders maakt dan anderen. Het kan je helpen om je eigen plek te veroveren en een blijvende indruk achter te laten.

Studio Stardust begrijpt de waarde van rebranding als strategisch hulpmiddel voor groei en succes. Laten we samen ontdekken hoe vernieuwing je merk naar nieuwe hoogten kan tillen en je positioneren voor een stralende toekomst.

Waar bestaat en rebrandingtraject uit?

Kennismakingsgesprek
Vrijblijvend, waarin geïnventariseerd wordt wat nodig is.

• Rebranding strategie pack
kan bevatten:
– Enquete voor het personeel
– Vragenlijst voor jou

• Strategiesessie
-Sessie waarin we de resultaten bespreken van het strategy pack
En de onderdelen van de branding strategy bespreken.

• Doelgroepen onderzoek
• concurrentie analyse
• Herdefiniering branding strategy

* Logo + logo elementen
* Kleurenpalet
* brand pattern
* typografie
* brandbook met guidelines

* social media templates naar keus
* uitingen naar keus (bijv. visitekaartjes / flyers)

Hoe lang duurt een traject?

10-14 weken

Ik ben klaar voor een rebranding

 

plan een kennismaking
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from - Youtube
Vimeo
Consent to display content from - Vimeo
Google Maps
Consent to display content from - Google