Studio Stardust op Etsy

strategische sessie plannen

Veelgestelde vragen

Wat is branding en waarom heb ik het nodig?

Tegenwoordig is het steeds belangrijker om je bedrijf neer te zetten als een merk, mensen kopen geen product meer, maar een ‘beleving’. Door een krachtige branding maak je van je bedrijf een merk door de kernwaarden om te zetten in een merkstrategie. Deze merkstrategie wordt vervolgens gevisualiseerd in een krachtige huisstijl

Wat is branding en waarom heb ik het nodig?

Tegenwoordig is het steeds belangrijker om je bedrijf neer te zetten als een merk, mensen kopen geen product meer, maar een ‘beleving’. Door een krachtige branding maak je van je bedrijf een merk door de kernwaarden om te zetten in een merkstrategie. Deze merkstrategie wordt vervolgens gevisualiseerd in een krachtige huisstijl

 

Beginnen bij het begin, een merkstrategie om mee te knallen

Het begin, dat ben jij, want jij kent je bedrijf als geen ander, dus ieder project, groot of klein begint met een gesprek over jou, over je bedrijf, je missie en je doelen, en waar nodig zoeken we uit wat deze zijn. We kijken naar welke boodschap je uit wil dragen. Samen bekijken wen hoe we je bedrijf naar een hoger level kunnen tillen en een merk kunnen creëren. Deze merkstrategie is het fundament waar alle volgende stappen op gebaseerd worden.

Maar wat is een merkstrategie nu precies?

Een merkstrategie bepaalt de invulling en de koers van je merk. Groot voordeel hiervan is dat je hiermee ook de merkbeleving kunt sturen. Het is de basis van alles wat je doet en communiceert. In de strategie wordt gekeken naar de emotionele en functionele eigenschappen van je bedrijf.

De merkstrategie bestaat uit 3 stappen: De identiteit: Wie is je bedrijf, wat is de missie en visie, wat zijn de kernwaarden? Welke persoonskenmerken zou je merk hebben als het een persoon zou zijn? We leren je merk door en door kennen.

Vervolgens wordt gekeken naar de positionering: de concurrentie, doelgroepen en de markt, wie zijn ze, waar zitten de openingen en welke plek kan je bedrijf hierin nemen?

In de laatste stap wordt het plan gemaakt en kijken we naar welke stappen (nog) moeten worden genomen om je merk zo sterk mogelijk te maken.

Ook als je al een goed kloppende merkstrategie of positionering hebt kunnen we samen kijken naar concepten die binnen deze strategie ontwikkeld kunnen worden. Op een manier dat ze naadloos bij je merk aansluiten óf juist op zich zelf staand zijn.

Uiteindelijk werken we toe naar een merkstrategie of concept toe dat bij jou en je bedrijf past en we creëeren een concept dat de basis is voor een visuele uiting.  

Meer informatie?

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google

ETSY POSTERS

strategiesessie inplannen